Saturday 1 November 2008

I've been Tagged! / J'ai été "Taguée" !

Now these Merry-go-rounders are friends indeed! Evidence: I've been tagged, not once but twice!
In my own peculiar brand of logics, it has entailed me taking, not twice, but twenty times as long to come up with this message...
Being tagged means that I have to provide 7 facts about myself and tag 7 other bloggers. Find the rules and list further down.
I'm keeping it short and sweet, again, sticking to facts indeed, so I can also write the French version...
So I've been tagged by a great fiber artist : Charlotte of Fancypicnic and a great silver wire artist : Fabs of Easterya. Do look up their blogs to discover their work and understand why I call them great. You'll see!

FACTS
1. I took my firt plane trip when I was barely one month old. The trip took me from the island of Tahiti to that of Raiatea. I am told the plane was not a large one. Which was only fit!
2. I got my first pair of shoes just before I turned 2— on my first trip to Metropolitan France. Probably why I am such a shoe fiend now, buying all those splendid, sexy sandals I never wear. Shoes must be beautiful and make a statement!
3. When I was maybe 22 (last century anyway), I auditioned for admission at RADA (no comment).
4. Useless talent number one: I can move my ears. Provided you are not making me giggle at the same time.
5. Not that I am claustrophobic, you understand, but I will rather sit or stand near some kind of an exit. Even if it has to be a window on the umpteenth floor. In a cinema, I will never choose to sit in the middle of a row.
6. I am a compulsive buyer. On the mend (???)!
7. My favourite film ever : Jacques Demy's Peau d'Ane.


Ce manège (anglophone) de blogueuses est décidément bien chaleureux. La preuve : j'ai été "taguée", non pas une mais deux fois!
Avec ma logique à moi, bien sûr, ça m'a pris non pas deux fois mais pas loin de vingt fois plus longtemps qu'à n'importe qui d'autre pour répondre ici...
Cela implique que je donne ici 7 faits me concernant et que je tague moi-même 7 autres personnes (voir les règles et ma liste à la fin).
J'ai essayé de faire court. Dans les deux langues...
J'ai été "taguée" par deux artistes que j'apprécie beaucoup et dont j'admire le travail : Charlotte de Fancypicnic qui concocet de somptueux bijoux textiles, et Fabienne de Easterya dont les bijoux de fil d'argent sont un enchantement. Ne manquez pas de cliquer et d'aller visiter leur blogs pour découvrir travail !

FAITS
1.J'ai pris l'avion pour la première fois au tendre âge de 1 mois. Pour aller de l'île de Tahiti à celle de Raiatea. D'après ce que l'on m'a dit, l'avion n'était pas gros, lui non plus.
2. J'ai eu mes premières chaussures juste avant mon deuxième anniversaire, Lors de mon premier séjour en métropole. C'est sans doute pour ça que j'ai maintenant toutes ces chaussures fabuleuses que je ne mets jamais. Les chaussures doivent être belles, au minimum, voire fantastiques!
3. Quand j'avais 22 ans, je crois, (au siècle dernier en tout cas), j'ai passé une audition pour essayer d'entrer à la RADA (l'une des deux plus grandes écoles d'art dramatique en Grande-Bretagne, autant dire dans le monde). No comment.
4. Mon talent inutile numéro un : je peux bouger mes oreilles. A condition que vous ne me fassiez pas rire.
5. Je ne suis pas vraiment claustrophobe, pas vraiment... mais je préfère toujours me positionner près d'une sortie, même si c'est une fenêtre au énième étage. Au cinéma, je ne m'assiérai jamais spontanémement en milieu de rang.
6. Je souffre de fièvre acheteuse chronique. mais je me soigne (???) !
7. Mon film préféré : Peau d'Ane de Jacques Demy.

And here are the happy new taggee. Hopefully :
Voici les heureuses (enfin, j'espère) taguées :

ByCess
Marika
Glassprimitif
Jenny Karlsson Designs
Kalicat
Sara
Slackstitches


All you have to do, people, is acknowledge the tag from me, list these rules and give us seven facts about yourself. Tag seven more people, link to their blogs and leave a comment for them on their blogs... Then they know they've been tagged!!

Tout ce que vous avez à faire, c'est dire que je vous ai "tagué", expliquer ces quelques règles, et nous livrer 7 faits, plus ou moins extraordinaires, sur vous. Taguez 7 autres personnes, en donnant le lien vers leur blog et en laissant un commentaire sur leur blog pour le leur annoncer : pour qu'elles sachent qu'elles ont été taguées... Et ainsi de suite !

4 comments:

Easterya said...

A million thanks for the compliment! :)
J'adore ce "tagging", on apprend plein de trucs marrants!

The Bunny Maker said...

i'm the same in the cinema! I have to sit at the end of the row or at worst one seat in - I need to know I can get out fast - why I will need to do this I have not established yet!

'fancypicnic' said...

Ha ha! I LOVE these facts!!
Add me to the list of aisle seaters, please!! Always, I must sit at the end of the row, or I panic horribly and want to leave. Why??!!

You've said such lovely things...thank you!!! xx

Anonymous said...

hi, i'm just on my blogwalking
i'm interested with crafts
have a nice day
thanks