Friday 5 June 2009

Newly listed - Nouvelle mise en vente...



Pour varier un peu les plaisirs, je viens de mettre en vente une de mes trouvailles chinée chez un brocanteur.

Il s'agit de ce petit haut en dentelle que je pense vraiment ancien. La finesse du travail et la discrétion des coutures est incroyable.
Je dirai fin 19ième, début 20ième.
Vous trouverez plus de photos sur Etsy où je l'ai mis en vente, et je serais vraiment très reconnaissante pour toute info sur l'époque précise et l'usage de ce vêtement...

J'ai quelques autres petites trouvailles que je mettrai en vente dès que je trouverai du temps...

For a change, I've just listed this antique find of mine.

It is a small lace top, that I believe is truly more than vintage.
You can find more photos and details on Etsy, where I listed it, and I would be very grateful for any information on this, from someone more knowledgeable than me.

I have a few more vintage or antique finds that I will list— as soon as I can make time.

5 comments:

guemalde said...

magnifique !!!

meherio68 said...

Merci ! Je trouve aussi, et comme ce n'est pas moi qui l'ai fait (je ne suis pas si vieille que ça...) je peux le dire.

Sara Millis said...

Ow wow it's beautiful. Looks Edwardian... http://en.wikipedia.org/wiki/Edwardian_period or possibly early Victorian http://en.wikipedia.org/wiki/Victorian_era

well what ever relevant time period in France... forgive my bad historic knowledge!

Maybe you could contact http://www.angels.uk.com/ they now own our BBC costume archives. They might have someone who works there who knows where to start looking for some ideas?? The BBC was the place to ask when I was working in Fashion.

Sx

meherio68 said...

Thank you for the tips Sara! I will try that link.

tsilli said...

lovely blog you have!
i have sent you a etsy convo regarding this top. :)

so sorry that it took me so long to get back to you.

~karyn